رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود بدهی آموزش‌وپرورش به فرهنگیان بابت پاداش پایان‌خدمت ۱۴۰۲ | معوقاتی که تا اسفند پارسال تسویه شد چطور کار و زندگی مان را از هم جدا کنیم؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه ٢۶ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم بارش باران و هوای خنک تا اواسط هفته آینده نشست بررسی راهکار‌های کسب مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری در مشهد برگزار شد طوفان با سرعت ۹۰ کیلومتر برساعت سبزوار را درنوردید (۲۶ اردیبهشت) + فیلم از شر دبش تا شهر دبش! رهایی از چوبه دار با ضمانت آقا | روایت بانوی مشهدی محکوم به قصاص که نجات یافت تعرض وکیل قلابی به زنان با تعارف کیک سمی در مشهد + عکس پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس به روز شد راه اندازی خط تولید قطره های چشمی با همکاری شریک آلمانی در مشهد + فیلم مشارکت ۳۰۰ میلیاردی مردم خراسان رضوی در مرمت مساجد و آثار تاریخی واکاوی روان‌شناختی ۳ پرونده همسرکشی جدید در مشهد تداوم بارش باران در کشور تا پایان اردیبهشت ماه
سرخط خبرها

مبلغ وام بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

  • کد خبر: ۲۲۳۴۰۷
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
  • ۲
مبلغ وام بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در رابطه با وام و خدمات رفاهی بازنشستگان گفت: هنوز در ابتدای سال هستیم و جلسات مربوط به طرح کرامت و مبلغ وام برگزار نشده است. ما پیگیر افزایش سهمیه و مبلغ وام ضروری بازنشستگان هستیم و امیدواریم در سال جدید به اندازه کافی برای وام بازنشستگان سهمیه بدهند.

به گزارش شهرآرانیوز، فروردین ۱۴۰۳ به پایان رسیده، اما هنوز تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی مشخص نیست. سازمان تأمین اجتماعی معمولاً افزایش دستمزد مصوب شورای عالی کار را برای افزایش مستمری بازنشستگان خود مبنا قرار می‌دهد، اما در قانون، هیچ محدودیتی برای این افزایش تعریف نشده است.


کمپین بازنشستگان: ماده‌۹۶ قانون تأمین اجتماعی اجرایی شود

ماده‌۹۶ قانون تأمین اجتماعی به‌صراحت «افزایش سالیانه مستمری بازنشستگان به اندازه هزینه‌های زندگی» را تکلیف کرده است و ماده‌۱۱۱ این قانون تأکید دارد که افزایش حداقل مستمری نباید از افزایش حداقل دستمزدِ مصوب شورای عالی کار کمتر باشد؛ بنابراین مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی باید به اندازه هزینه‌های زندگی و بیشتر از افزایش دستمزد کارگران شاغل، زیاد شود.

با این حال، اراده‌ چندانی برای عمل به ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی دیده نمی‌شود؛ بازنشستگان در هفته‌های اخیر با پیوستن به کارزار‌هایی در فضای مجازی و با برگزاری تجمعاتی مقابل سازمان تأمین اجتماعی، خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و افزایش حقوق مطابق با سبد معیشت حداقلی شده‌اند، اما آیا این مطالبه از سوی مدیران این سازمان جدی گرفته می‌شود؟

بازنشستگان تأمین اجتماعی انتظار دارند در شرایط تورمی فعلی که نرخ سبد حداقلی هزینه‌های زندگی از ۳۰ میلیون تومان فراتر رفته است، افزایش حقوقشان به ۳۵ و ۲۲ درصد مصوب شورای عالی کار محدود نماند؛ اما محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور) از بی‌نتیجه‌ماندن نشستی خبر می‌دهد که در روز‌های گذشته برای بررسی میزان افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی برگزار شده است.


هنوز تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نیست

اسدی در این رابطه گفت: در روز‌های گذشته، نشستی با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و معاونان ایشان در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و نرخ این افزایش داشتیم که به جمع‌بندی نرسیدیم. این نشست نتیجه‌ای نداشت و قرار شد هفته آینده مجدداً نشستی برگزار و در مورد میزان افزایش مستمری ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در مورد پیشنهادات این تشکل عالی و مطالبات فعالان صنفی بازنشستگان گفت: خواسته‌ ما، اجرای دقیق قانون است و ما به‌صراحت خواستار اجرای قانون هستیم. به طور مشخص باید ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی اجرایی شده و مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی میزان افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

به گفته اسدی، انتظار می‌رود نرخ افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در نشست هفته آینده با مدیرعامل و مدیران و کارشناسان سازمان تعیین تکلیف شود.


آیا مستمری بازنشستگان از اردیبهشت افزایش می‌یابد؟

آیا کار تصمیم‌سازی و ابلاغ، تا پایان اردیبهشت به سرانجام می‌رسد؟ آیا بازنشستگان در اردیبهشت ماه از مستمری افزایش‌یافته برخوردار می‌شوند و مابه‌التفاوت مستمری فروردین نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟

اسدی در پاسخ به این سؤالات گفت: ما طرفِ مطالبه‌گر قضیه هستیم و مسئله را با تمام توان پیگیری می‌کنیم، اما همه چیز به همت و اراده‌ طرف مقابل بستگی دارد. انتظار داریم که این اتفاق بیفتد؛ یعنی تا اردیبهشت مراحل اداری کار به پایان برسد و افزایش مستمری برای بازنشستگان کارگری اجرایی شود.

او تأکید کرد: انتظار بازنشستگان و فعالان صنفی آن‌ها این است که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در زمینه افزایش مستمری بازنشستگان و ابلاغ آن، همکاری لازم را داشته باشد و مستمری بازنشستگان در اردیبهشت افزایش یابد؛ ضمن اینکه مابه‌التفاوت فروردین نیز همراه با مستمری اردیبهشت به حساب مستمری‌بگیران واریز شود.

این فعال صنفی بازنشستگان با بیان اینکه در هفته‌ها و ماه‌های اخیر هزینه‌های زندگی به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته و بازنشستگان با مستمری دریافتی نمی‌توانند از پس این هزینه‌ها بربیایند، تأکید کرد: هرچه زودتر تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان مشخص شود، بهتر است؛ بازنشستگان با مستمری دریافتی قادر به تأمین هزینه‌های ماهانه نیستند و مشکلات معیشتی آن‌ها به‌مراتب بیشتر از گذشته است؛ بنابراین تعجیل در روند افزایش مستمری‌ها، یک ضرورت غیرقابل‌انکار است و امیدواریم مدیران تأمین اجتماعی به این مهم توجه داشته باشند.  

مبلغ وام بازنشستگان در سال جدید مشخص نیست

یک مسئله مهم دیگر برای بازنشستگان، خدمات رفاهی و مبلغ وام ضروری‌ است. مبلغ وام بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۲، رقم ۲۰ میلیون تومان بود که بازنشستگان نسبت به ناچیز‌بودن این رقم اعتراض داشتند؛ ۲۰ میلیون تومان برای خرید ساده‌ترین مایحتاج زندگی هم کافی نیست؛ این درحالی‌ست که در سال جاری هنوز سامانه ثبت‌نام وام برای بازنشستگان تأمین اجتماعی باز نشده است و مشخص نیست مبلغ وام ضروری چقدر افزایش می‌یابد؛ آیا تأمین اجتماعی به افزایش مناسب مبلغ وام رضایت می‌دهد؟

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در رابطه با وام و خدمات رفاهی بازنشستگان گفت: هنوز در ابتدای سال هستیم و جلسات مربوط به طرح کرامت و مبلغ وام برگزار نشده است؛ ما پیگیر افزایش سهمیه و مبلغ وام ضروری بازنشستگان هستیم و امیدواریم در سال جدید به اندازه کافی برای وام بازنشستگان سهمیه بدهند.

اسدی در ارتباط با مبلغ وام و افزایش آن در سال جدید گفت: هنوز مبلغ وام مشخص نیست. تا امروز هیچ جلسه‌ای در این خصوص نداشتیم، اما امیدواریم مبلغ وام ضروری به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد. وام ضروری باید به اندازه‌ای باشد که بازنشستگان بتوانند با آن مشکلات خود را برطرف کرده و در صورت نیاز، ضروریات زندگی را تأمین کنند.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
سلام خسته نباشید ثبت نام وام ضروری رو باز کردن و ثبت نام کردیم پیامک هم امده ولی چیزی واریز نکردن میخواستم بگم با مدیران مردم آزاری نکنید با این سن و و سال مسخره شما نیستیم چرا سایتو باز میکنید بعدش واریز نمی کنید خداشاهده این پولو به طلبکارم قول داده بودم خیلی شرمندم کردید
کرامت خسروی پور باعرض سلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
0
0
ازاینکه مسؤلین اینقدر تلاش بی وقفه دارند که پس‌از گذشت یک ماه از سال ۱۴۰۳ تازه بفکر جلسات هفته آینده برای افزایش حقوق ووووووووو برای افراد مریض وگرفتار تصميمات گرفته شود کمال تشکر وقدردانی بعمل می آوریم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->